piatok 21. júla 2017

Hrajúci tréner Voříšek: Chcem vychovať frajerov ako Verbunkoši alebo Fousek

"Prišli za mnou, aby som to robil. Je to pre mňa šanca, prvé prax, pretože raz trénovať chcem, túžim po tom, "zveril sa Voříšek, ktorý sa k veľkej kariére odrazil z Teplíc. Potom slávil titul so Spartou, zapísal si štyri štarty za reprezentačné áčko, nakoniec sa zabýval v Rakúsku.

Vystriedal Pasching, Rapid Viedeň, Altach, Austrii Viedeň, posledné roky ho zamestnáva SV Wallern. "Je pre mňa lepšie začať s trenéřinou v Rakúsku. Vo Wallern som už štvrtú sezónu a ľudia si ma tam váži, je to jednoduchšie. Nemusím sa nikde ponúkať a štartovať od nuly. Uvidíme, či ma nevyhodí, "pousmial sa. Zatiaľ má v 3. lige bilanciu jednej výhry, jednej remízy a troch prehier.

Doma v Děčíne sa navyše venuje mládeži, založil Futbalovú akadémiu Petra Or ieška.Jej patrónom je okrem neho aj ďalšie dečínsky patriot Vladimír Šmicer, vicemajster Európy 1996 a víťaz Ligy majstrov.

"Máme deti od štyroch do 11 rokov, chceli by sme nadviazať aj so žiakmi. A pozdvihnúť dečínsky futbal. Hlavným zmyslom je, aby hráči dostali dobré návyky a neplácali sa ako ja, "hovorí až prehnane skromne. "Jasne, moja kariéra bola krásna, nádherná. Mohlo to byť horšie, nemôžem sa sťažovať. Teší ma, kam som sa dostal, pretože som sa nikdy nepovažoval za bůhvíjakého futbalistu.Ale ide dosiahnuť viac, preto mladé v Děčíne chcem nasmerovať ešte ďalej. "

Predstavu ideálneho futbalistu získal už pri svojom teplickom angažmán, kde patril do legendárnej striebornej party v sezóne 1997/98.

"Ja moc nehral, ​​zato som sa od chalanov dosť učil. So Štefanom Vachouškem sme sedeli na lavičke a pozorovali sme frajerov ako verbovača alebo fúzača, také by som chcel tiež raz vychovať, "zasníval sa. "Keď stojíš za klandrem a vidíš také hráča, musí ťa to zahriať. Futbalisti, ktorí to vie s loptou, budú vždy viac cenení ako ťahúň, "myslí si.

Keby sa mu v budúcnosti Teplice ozvali, nech ide na Stínadla trénovať, neváhal by. "Je jasné, čo by som odpovedal. Na Teplice nedám dopustiť. Ale toto je ďaleko.Som na štarte, zatiaľ ma trenéřina hrozne baví, "tvrdí študent trénerskej A-licencie.

Vždy platil za férového hráča, nikdy nepatril do škatuľky zlých mužov. A podobný je aj ako kouč.

"Skôr som hodný tréner," charakterizuje sa 36ročný obranca či stredopoliar. "Je jasné, že na dospelé musím pritvrdiť. Ale zažil som pár trénerov-šialencov a taký ja nebudem. Väčšinu vecí sa snažím riešiť v pokoji. "


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára